26 Ιουνίου 2024

Συνημμένη απάντηση ΠΥΣΔΕ στο έγγραφο υπ΄. αριθμ. 090 ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΠΟΔΟΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ ΚΛΑΔΟΥ [….]

Αξιότιμα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Λ.Μ.Ε. Ρεθύμνου, Αναφορικά με το συνημμένο ερώτημά σας «σχετικά με την απόδοση οργανικής θέσης» κλπ. [……] σας επισημαίνουμε τα παρακάτω: 1) Σύμφωνα με τον πίνακα οργανικών κενών - πλεονασμάτων του εν λόγω σχολείου (με το 1ο θέμα της αριθ. [….] Πράξης του ΠΥΣΔΕ) διαπιστώθηκε μια (1) οργανική υπεραριθμία στον κλ. […] Στην αριθ. […] συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ χαρακτηρίστηκε ονομαστικά ως οργανικά υπεράριθμος/η στον κλάδο […] του […] ο/η εκπ/κός […]. 2) Στη συνέχεια στην αριθ. […] συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ (θέμα 1ο) έγινε η τοποθέτηση κατά προτεραιότητα σε οργανικά κενά των υπεράριθμων εκπαιδευτικών Γενικής Παιδείας, στους οποίους δεν περιλαμβάνεται ο/η οργανικά υπεράριθμος/η εκπ/κός [……], καθώς δεν υπέβαλε σχετική αίτηση-δήλωση (κάτι για το οποίο δεν ήταν υποχρεωμένος/η). 3) Στην με αριθ. […] συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ (θέμα 1ο) έγιναν οι μεταθέσεις - βελτιώσεις και οριστικές τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών Γενικής Παιδείας. Ο/Η εκπ/κός […] δεν υπέβαλε αίτηση - δήλωση μετάθεσης - βελτίωσης, όπως είχε το δικαίωμα, και συνεπώς παρέμεινε ως οργανικά υπεράριθμος/η στο σχολείο του/της, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 14 του ΠΔ 50/1996, και σε εφαρμογή της με την Αριθ. Πρωτ. 72835/Δ2/28-06-2012 εγκυκλίου του ΥΠ.Π.Θ.Π.Α. 4) Η διαδικασία διαπίστωσης και άρσης της οργανικής υπεραριθμίας γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ Α’ 45), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 14 του Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ Α’ 94), με βάση τούς πίνακες Α’ που απέστειλαν τα σχολεία και ύστερα από τις μεταβολές που προέκυψαν λόγω των συνταξιοδοτήσεων και των μεταθέσεων του τρέχοντος έτους. Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ Α’ 45) αναγράφονται και τα εξής: 1. Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών είναι δυνατόν να προκύψουν: α) Σε σχολικές μονάδες της Α/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση, υποβιβασμό, διαίρεση ή συγχώνευση αυτών ή άλλη αιτία. β) Σε σχολικές μονάδες της Β/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση ή συγχώνευση αυτών, από μετατροπή λυκείων σε λυκειακές τάξεις ή από μείωση των τμημάτων των μαθητών ή άλλη αιτία. Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται. 2. Τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις που διενεργούνται σύμφωνα με τη διαδικασία των άρθρων 9, 11, 12 και 13 του διατάγματος αυτού συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προέκυψαν από τη διαδι κασία των παραπάνω μεταθέσεων κατά σχολική μονάδα. 3. 3. Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων, διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία: α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι. β) Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής: ι) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ. ιι) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ. 4. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το αρμόδιο περιφερειακό συμβούλιο να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά, εντός δέκα ημερών. 5. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης γίνεται ως εξής: α) `Οταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης. β. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησης τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομόδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης. 6. α) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ` απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιος περιοχής μετάθεσης. β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου γραφείου ή της ίδιας διεύθυνσης όπου δεν λειτουργεί γραφείο. γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοπαθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων της παραγράφου αυτής μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις. 6. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης γίνεται ως εξής: α) `Οταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση ………………... ` 6β. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ` απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιος περιοχής μετάθεσης". γ) `Οσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγουμένων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση. 7. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους. Επίσης στο άρθρο 12 του Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ Α’ 136) αναγράφονται και τα εξής: «…2. Στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 προστίθενται παράγραφοι 9, 10, 11 και 12 ως ακολούθως: "9. Οι διατάξεις της παραγράφου 3, βii και της παραγράφου 7 εδαφ. Β και 8 του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπ/κοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση (λειτουργικές υπεραριθμίες) κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου….». Τέλος στην Αριθ. Πρωτ. 72835/Δ2/28-06-2012 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Θ.Π.Α. αναγράφεται ότι "..., σας γνωρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κρίνονται υπεράριθμοι σύμφωνα με το άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 και δεν τοποθετούνται σύμφωνα με με τις παραγρ. 6α, 6β, και 6γ του ιδίου άρθρου, εξακολουθούν, σύμφωνα με με την παραγρ. 7 του ιδίου άρθρου να είναι υπεράριθμοι, παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν υπεράριθμοι και διατίθενται.....". Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η άρση της οργανικής υπεραριθμίας στον κλ. […] του […] θα μπορούσε να είχε γίνει μόνο εάν ο/η εκπ/κός […] είχε επιλέξει να τοποθετηθεί σε οργανικό κενό άλλου σχολείου είτε κατά προτεραιότητα (σε σχολείο της 2ης ομάδας σχολείων) είτε με βελτίωση σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο με βάση τα μόρια μετάθεσης. Από τη στιγμή που δεν το έπραξε, διατηρεί την οργανική του/της θέση στο σχολείο και δεν θεωρείται ότι είναι προσωρινά τοποθετημένος/η σε αυτό. 5) Η οριστική τοποθέτηση στο […] του/της […] έγινε, ύστερα από αίτησή του/της, και ύστερα από το οργανικό κενό που προέκυψε λόγω της μετάθεσης - βελτίωσης του/της εκπαιδευτικού […]από το […] στο […]. Σύμφωνα όμως με τις προαναφερθείσες κείμενες διατάξεις η άρση της οργανικής υπεραριθμίας μπορεί να γίνει μόνο με την αλλαγή της οργανικής θέσης του ονομαστικά χαρακτηρισμένου υπεράριθμου εκπαιδευτικού και όχι άλλου εκπαιδευτικού του ίδιου κλάδου του σχολείου. Η μη τήρηση αυτής της διαδικασίας, και ο αποχαρακτηρισμός της ονομαστικής υπεραριθμίας ενός εκπαιδευτικού με διαφορετική διαδικασία, εκτός του ότι δεν είναι σύννομη, ενδέχεται να γίνει αιτία ενστάσεων από τη μεριά του ή από τη μεριά ενός αλλου εκπαιδευτικού του οποίου τα συμφέροντα θίγονται εξ αιτίας αυτού του αποχαρακτηρισμού, καθώς ο οργανικά υπεράριθμος εκπαιδευτικός έχει κάποια προνόμια (μπορεί να διατεθεί κατά προτεραιότητα σε οποιοδήποτε λειτουργικό κενό σχολείου αρμοδιότητας του ΠΥΣΔΕ) αλλά περιορισμούς σε κάποιες επιλογές του, όπως δεν έχει το δικαίωμα να γίνει υποδιευθυντήε σχολικής μονάδας ή να υποβάλει αίτηση αμοιβαίας μετάθεσης ή βελτίωσης. 6) Τέλος με βάση όλα τα παραπάνω συνάγεται ότι δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός σας ότι: «… ο/η συνάδελφος που τοποθετήθηκε στο […] θα κριθεί οργανικά υπεράριθμος/η και θα προηγείται στις επόμενες τοποθετήσεις (οργανικές - λειτουργικές) έναντι των υπολοίπων συναδέλφων…». Εάν και εφόσον προκύψει οργανική υπεραριθμία στον κλ. […] του […] κατά την κρίση του επομένου σχολικού έτους, δεν θα έχει κάποια προτεραιότητα να χαρακτηριστεί οργανικά υπεράριθμος/η ο/η εν λόγω εκπαιδευτικός, μόνο και μόνο επειδή είναι τελευταίος/α τοποθετηθείς/είσα. Αυτό θα συμβεί μόνο εάν υπερτερεί σε μόρια μετάθεσης μεταξύ εκείνων που τυχόν θα επιθυμούν να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι, ενώ σε περίπτωση που δεν επιθυμεί κανείς θα χαρακτηριστεί εκείνος/η ως τελευταίος/α τοποθετηθείς/είσα, είτε το επιθυμεί είτε όχι. Από τη γραμματεία του ΠΥΣΔΕ Σπύρος Λόκος Τηλ. 28310-52451

Δεν υπάρχουν σχόλια: