ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ |
|||
Ηλιακάκη16, Ρέθυμνο, Τ.Κ.74131 |
|
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ
ΧΡΟΝΙΑ: 2024-25 |
|
e-mail: elmereth@gmail.com |
|
Ρέθυμνο,
06-06-2025 |
|
Faceboοκ: https://www.facebook.com/elmereth / |
|
ΕΞΕΡΧ.: 101 |
|
|
ΠΡΟΣ: |
Σχολεία ΔΔΕ
Ρεθύμνου Τοπικά Μέσα
Ενημέρωσης Ένωση Γονέων Δήμος Ρεθύμνης |
|
|
|
ΚΟΙΝ: |
ΔΔΕ
Ρεθύμνου/ΟΛΜΕ/ Δημ. παρατάξεις/ Άλλοι Δήμοι Π.Ε. Ρεθύμνου |
Αγωνιζόμαστε να σταματήσει η οικονομική ασφυξία των σχολείων –
Δελτίο τύπου ΕΛΜΕΡ και ΣΕΠΕΡ για την παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο
Με μια
αποφασιστική, ουσιαστική και εμπεριστατωμένη παρέμβαση στη 2η Ειδική Συνεδρίαση
Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής στις 02/06/2025 οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ και του
ΣΕΠΕ Ρεθύμνου ανέδειξαν την οικονομική ασφυξία των σχολείων, η οποία
επιδεινώθηκε μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, και απαίτησαν να
τερματιστεί ένα καθεστώς που δεν περιποιεί τιμή ούτε για την Πολιτεία, ούτε για
τον Δήμο Ρεθύμνης.
Συγκεκριμένα
συζητήθηκε η εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου για τη διαχείριση των
λειτουργικών δαπανών σε δήμους με λιγότερα από 100 σχολεία. Στη συνεδρίαση ζήτησαν
και πήραν τον λόγο εκ μέρους του ΣΕΠΕΡ ο Πρόεδρος Γ. Μαρινάτος και για την
ΕΛΜΕΡ ο Γ. Γραμματέας Ν. Προεστάκης. Παραβρέθηκαν μέλη των Δ.Σ. των δύο σωματείων
και διευθυντές σχολείων, που είχαν σύντομες παρεμβάσεις.
Οι εκπρόσωποι
των εκπαιδευτικών σωματείων επισήμαναν ότι το υφιστάμενο πλαίσιο χρηματοδότησης
περιορίζει τις επιλέξιμες δαπάνες σε είδη καθαριότητας, γραφική ύλη και
μικροεπισκευές, αφήνοντας εκτός ένα ευρύ φάσμα αναγκών που σχετίζονται με
παιδαγωγικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, πολιτιστικά δρώμενα, επιμορφώσεις
και υλικά μάθησης. Επιπλέον, παρατηρείται έλλειψη συνεργείων για άμεσες
επιδιορθώσεις και εργασίες συντήρησης των σχολικών κτιρίων και αύλειων χώρων.
Οι παραπάνω
περιορισμοί μοιραία οδηγούν στο να μην αξιοποιείται ακόμα και η ανεπαρκής πάγια
προκαταβολή, καθώς πολλές διευθύντριες και πολλοί διευθυντές φοβούνται μήπως
μία δαπάνη τούς καταλογιστεί προσωπικά ως μη επιλέξιμη. (Ρόλο παίζει επίσης και
ο μεγάλος όγκος εγγράφων και αλληλογραφίας). Συνεπώς, κονδύλια μένουν αδιάθετα
και τα σχολεία «καλύπτουν» τις ανάγκες τους με εναλλακτικά – και καθόλου
σύμφωνα με τον χαρακτήρα του σχολείου ως δημόσιου – μέσα: παζάρια, δωρεές,
δράσεις ανακύκλωσης κ.ά.
Οι
εκπαιδευτικοί οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε προς κάθε κατεύθυνση: Η σημερινή
δυσλειτουργία των σχολείων και η αδυναμία κάλυψης βασικών αναγκών δεν βαραίνει
τους εκπαιδευτικούς, ούτε τις σχολικές μονάδες, ούτε τους γονείς. Καταγγέλλουμε
τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης, που σέρνει το δημόσιο σχολείο σε
σκόπιμη υποβάθμιση, και απαιτούμε από τη Δημοτική Αρχή να μην περιοριστεί σε
αιτιολογίες, θεσμικές και γραφειοκρατικές, γιατί ΔΕΝ κάνει κάτι αλλά να
εξαντλήσει τις νομικές και οικονομικές δυνατότητες που διαθέτει και να σταθεί
αρωγός στη μόρφωση των παιδιών. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνουμε ο Δήμος
Ρεθύμνης:
·
Να
ακολουθήσει παραδείγματα άλλων Δήμων, όπως του Δήμου Πλατανιά Χανίων, ο οποίος
ενσωμάτωσε στον προϋπολογισμό του ειδικές κατηγορίες δαπανών, με βάση το
προηγούμενο καθεστώς λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών, εξασφαλίζοντας έτσι
την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
·
Να
λάβει υπόψη του τα θετικά παραδείγματα από άλλους δήμους της Περιφερειακής
Ενότητας Ρεθύμνου, στους οποίους δεν παρατηρούνται αντίστοιχα προβλήματα, αν
και λειτουργούν με το ίδιο νομικό πλαίσιο.
·
Άμεσα
να προβεί σε αναμόρφωση του προϋπολογισμού του, δημιουργώντας νέους κωδικούς
και μεταφέροντας τα αδιάθετα ποσά των σχολείων.
Η
εκπαίδευση, εκτός από διδακτική πράξη, είναι και πράξη οργάνωσης, φροντίδας και
συνεχούς προσαρμογής στις πραγματικές συνθήκες. Και σε αυτό οι φορείς τοπικής
αυτοδιοίκησης καλούνται να είναι σύμμαχοι και όχι τιμητές.
|
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ |
|
Ο
Πρόεδρος |
|
Ο Γεν. Γραμματέας |
|
|
|
Χρήστος
Σουρουλής |
|
Νίκος Προεστάκης |