28 Μαΐου 2025

Σχετικά με την ανισοκατανομή στις επιτηρήσεις των ενδοσχολικών εξετάσεων

 

ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Ηλιακάκη16, Ρέθυμνο, Τ.Κ.74131

 

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ: 2024-25

e-mail: elmereth@gmail.com

 

Ρέθυμνο, 28-05-2025

Faceboοκ: https://www.facebook.com/elmereth /

 

ΕΞΕΡΧ.: 099

blog:elme-rethymno.blogspot.com/

 

ΠΡΟΣ:

Σχολεία ΔΔΕ Ρεθύμνου

ΔΔΕ Ρεθύμνου/ Σύμβουλοι Εκπαίδευσης

 

 

ΚΟΙΝ:

 

 

Σχετικά με την ανισοκατανομή στις επιτηρήσεις των ενδοσχολικών εξετάσεων

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου εκφράζει την έντονη διαφωνία του με την ακολουθούμενη πρακτική εκ μέρους της διευθύντριας σε – τουλάχιστον ένα – Γυμνάσιο του νομού Ρεθύμνου να επιβαρύνονται μέλη του συλλόγου διδασκόντων με διψήφιο αριθμό επιτηρήσεων ενώ άλλοι συνάδελφοι να περιορίζονται σε μία ή καμία επιτήρηση.

 

Η αιτιολογία από την πλευρά της διεύθυνσης του σχολείου – η οποία δόθηκε μόνο κατόπιν της ανάδειξης του θέματος και όχι πρωτύτερα ή μετά από συνεννόηση – έχει να κάνει με τον φόρτο εργασίας των εισηγητών. Χωρίς να παραγνωρίζουμε τη συγκεκριμένη παράμετρο – την οποία άλλωστε και προσωπικά ως εκπαιδευτικοί έχουμε βιώσει – οφείλουμε ως θεσμικό όργανο να επισημάνουμε τα εξής:

 

1. Η απόσταση από το 0 έως το 11, έστω και αν μιλάμε για επιτηρήσεις και όχι για ημέρες, είναι μεγάλη και κραυγαλέα. Δημιουργεί στον σύλλογο κακό κλίμα και βάζει τους συναδέλφους παρά τη θέλησή τους τον ένα απέναντι στον άλλο, δημιουργώντας τελικά περισσότερα προβλήματα από όσα ενδεχομένως επιδιώκει να λύσει.

 

2. Η λογική ότι κάποιες ειδικότητες έχουν περισσότερο φόρτο εργασίας από άλλες και γι’ αυτό χρειάζεται «εξισορρόπηση» είναι επικίνδυνη στην προέκτασή της· τόσο από την άποψη δημιουργίας ανταγωνισμών, όσο και διαφοροποίησης εργασιακών δικαιωμάτων στο μέλλον.

 

3. Η λογική της αυτόκλητης επίκλησης στο «δίκαιο», ακόμα και αν δεν κρύβει κακές προθέσεις, είναι εξίσου επικίνδυνη. Οι διευθυντές καλούνται να κάνουν μια καίρια επιλογή: Θα «καθίσουν» πάνω στο θεσμικό πλαίσιο των υπερεξουσιών ή θα διαφυλάξουν την ταυτότητα του συναδέλφου και της δημοκρατίας στα σχολεία; Ακόμα και αν ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στους διευθυντές, ο τελικός λόγος και για αυτό το ζήτημα πρέπει να βρίσκεται στους συλλόγους διδασκόντων.

 

4. Ακόμα και αν κάτι αφορμάται από καλές προθέσεις αλλά έχει κακή λογική, μπορεί κάπου αλλού στο μέλλον, εφόσον παγιωθεί, να απογυμνωθεί από τις καλές προθέσεις και να μείνει μόνο η κακή λογική. Ως εκπαιδευτικοί, οφείλουμε να είμαστε διορατικοί και να ζυγίζουμε κάθε επιλογή μας παραπάνω από μία φορές.

 

Με βάση τα παραπάνω, ως Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

·       Απαιτούμε να σταματήσει η πρακτική των κραυγαλέα ανισοκατανεμημένων επιτηρήσεων, όπου αυτή εφαρμόζεται, και το πρόγραμμα να εγκρίνεται από τον σύλλογο διδασκόντων.

·       Ζητάμε από τους συναδέλφους να ενημερώνουν το σωματείο για κάθε τέτοια περίπτωση που υποπίπτει στην αντίληψή τους.

·       Καθιστούμε σαφές ότι δεν διαχωρίζουμε τους συναδέλφους σε «ευνοημένους» και «αδικημένους» αλλά θέτουμε τις διευθύνσεις των σχολείων προ των δικών τους ευθυνών.

·       Απευθυνόμαστε στον Προϊστάμενο ΔΔΕ Ρεθύμνου και τους συμβούλους Εκπαίδευσης ώστε να πάρουν θέση για το ζήτημα.

 

 

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ

 

Ο Πρόεδρος

 

Ο Γεν. Γραμματέας

 

 

 

Χρήστος Σουρουλής

 

Νίκος Προεστάκης