22 Νοεμβρίου 2009

Ενωτική Αριστερή Συνεργασία: για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Ενωτική Αριστερή Συνεργασία

(Πρωτοβουλία Ανανέωσης, Ριζοσπαστική Κίνηση Καθηγητών – Παρέμβαση, Εργατική Αριστερά, ανένταχτοι)

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Εδώ και πολλά χρόνια βιώνουμε την επιδείνωση της θέσης των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης γενικότερα και μέσα σε συνθήκες κρίσης η κατάσταση χειροτερεύει ραγδαία. Η αλλαγή κυβέρνησης στις 5 Οκτωβρίου δεν έφερε καμία αλλαγή στην πολιτική που εφαρμόζεται. Η συνταγή παραμένει η ίδια: 100% νεοφιλελευθερισμός.

ΜΙΣΘΟΙ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους, είχαν την τιμητική τους από την προηγούμενη κυβέρνηση. Πέρσι, για πρώτη φορά, είχαμε πάγωμα μισθών με χορήγηση επιδομάτων πείνας. Ταυτόχρονα είδαμε τα ασφαλιστικά μας ταμεία να καταρρέουν μέσω της σκόπιμης υπερχρέωσης και υποχρηματοδότησής τους. Η νέα κυβέρνηση συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο:
  • Πριν τις εκλογές, μας έλεγαν ότι θα αλλάξουν την εισοδηματική πολιτική σε όφελος των ασθενέστερων στρωμάτων. Σήμερα, ανακοινώνουν επιπλέον φόρους 4,5 δισ. ευρώ από προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης, στα ποτά, τα τσιγάρα, τα καύσιμα και μείωση κοινωνικής προστασίας κατά 8,4% σε σχέση με πέρσι.
    Το ανέκδοτο για «αυξήσεις μισθών και συντάξεων που θα καλύπτουν τον πληθωρισμό» δεν πείθει κανέναν, αφού όλα τα τελευταία χρόνια έχουμε αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης πάνω από 35% ετησίως και επίσημο πληθωρισμό της τάξης του 2% (0,8% λένε ότι θα είναι ο πληθωρισμός φέτος).
    Οι αυξήσεις που προτείνονται για τους δημόσιους υπαλλήλους αγγίζουν το συγκλονιστικό ποσόν των 15 ευρώ τον μήνα.
  • Μας έλεγαν ότι θα αντιμετωπίσουν το ασφαλιστικό με κοινωνική ευαισθησία. Τώρα, ανακοινώνουν ότι από την 1η Ιανουαρίου 2010 θα τεθούν σε ισχύ μια σειρά ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται σε παλαιότερους νόμους και οδηγούν σε αύξηση των ορίων ηλικίας και εισφορών, σε μείωση των συντάξεων και παροχών προωθώντας παράλληλα την μετατροπή της ασφάλισης μας σε επαγγελματική. Η ιδιωτική ασφάλιση προωθείται ως «αναγκαία» λύση, για όσους φυσικά θα μπορούν ν’ ανταποκριθούν.
    Κι ενώ μόνο για το ΤΕΑΔΥ και τον ΟΠΑΔ απαιτούνται 2 δισ. ευρώ για να φέρουν εις πέρας τις υποχρεώσεις τους για φέτος, ανακοινώνεται μείωση των επιχορηγήσεων του ασφαλιστικού συστήματος κατά 10,3%!

    Ούτε κουβέντα, εννοείται, να επιστραφούν στα ταμεία τα κλεμμένα…

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η υπουργός ιδιωτικοποιήσεων των κυβερνήσεων Σημίτη, έρχεται να εφαρμόσει την εμπειρία της στην δημόσια εκπαίδευση. Η πολιτική της υποχρηματοδότησης συνεχίζεται απαράλλακτη ενώ αυτό που αλλάζει είναι ο χειρισμός και η επικοινωνιακή πολιτική.
  • Η κυβέρνηση υποσχέθηκε 1 δισ. ευρώ για την παιδεία. Σύμφωνα όμως με το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, το ποσό αυτό προκύπτει κυρίως από ποσά που ουσιαστικά μεταφέρονται από τη μια χρονιά στην άλλη. Επίσης δεν διευκρινίζεται αν σ’ αυτό συνυπολογίζεται η μεταφορά των κονδυλίων από τομείς άλλων υπουργείων που πλέον υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας.
  • Αν και γίνεται πολύς λόγος για υποδομές, για το εκρηκτικό πρόβλημα της σχολικής στέγης -στην πόλη μας και όχι μόνο- δεν υπάρχει καμία δέσμευση. Από το (όποιο) ποσό δοθεί στην εκπαίδευση, ένα μεγάλο μέρος θα δοθεί σε «υποδομές» τύπου laptop, συνεργασίες με μεγάλους εκδοτικούς οργανισμούς και εταιρίες όπως η Microsoft.
  • Η σχολική χρονιά άρχισε και συνέχισε με τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς για τα οποία δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Σύμφωνα με το υπουργείο όμως όλα τα κενά οφείλονται στους εκπαιδευτικούς, επειδή είναι αποσπασμένοι στα υπουργεία και τις διευθύνσεις (λες και δεν ήταν οι δικές τους κυβερνήσεις που δημιούργησαν αυτό το απαράδεκτο ρουσφετολογικό καθεστώς).
  • Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη άργησε και παραλίγο να μην αρχίσει καθόλου, λόγω έλλειψης κονδυλίων. Τελευταία στιγμή η υπουργός το πήρε πίσω… Η ενισχυτική διδασκαλία εδώ και χρόνια δεν λειτουργεί. Αντί να ενισχυθούν αυτές οι δομές με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, η ωρομισθία όχι μόνο δεν καταργείται, αλλά ομολογείται κι επίσημα ότι θα συνεχίσει να υπάρχει για καιρό. Αυτό που καταργείται είναι η προϋπηρεσία, καταπατώντας δικαιώματα συναδέλφων που πλήρωναν από την τσέπη τους για να μαζέψουν μόρια αναζητώντας λίγες ώρες σε κάθε περιοχή της χώρας.
  • Η ειδική αγωγή εξακολουθεί να είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, με τα ειδικά σχολεία να υπολειτουργούν και τα τμήματα ένταξης να μην γίνονται παντού και από την αρχή της χρονιάς. Το ίδιο και με τα τμήματα υποδοχής μεταναστών.

Ο στόχος της κυβέρνησης είναι η μείωση του κόστους της εκπαίδευσης πάση θυσία.

  • Αυτό τον στόχο έρχεται να εξυπηρετήσει η αποκέντρωση (οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται για συγκεκριμένο σχολείο, οι εξετάσεις θα γίνονται σε περιφερειακό επίπεδο σύμφωνα με πρόσφατη συνέντευξη). Μεταφέρονται δηλαδή αρμοδιότητες στην υποχρηματοδοτούμενη τοπική αυτοδιοίκηση και προωθούνται ευέλικτα αναλυτικά προγράμματα που θα δένουν με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και φορέων (βλέπε επιχειρήσεις).
  • Την προώθηση αυτού του στόχου θα μετρήσει και η αξιολόγηση, συνδυασμένη με κίνητρα και ποινές, που θα δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες - και ανταγωνισμού μεταξύ σχολείων εκτός των άλλων – ώστε το νέο ευέλικτο σχολείο, με ευέλικτους, υποτελείς εργαζόμενους να αναπτύσσει δεξιότητες στους δια βίου εκπαιδευόμενους και καταρτιζόμενους.

ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ στην ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ, τουλάχιστον φραστικά, μιλούσαν για τα παραπάνω. Τώρα εμφανίζουν μια εξοργιστική σιωπή –ως και προκλητική κυβερνητική προπαγάνδα– και υπόσχονται μακρόχρονη εργασιακή ειρήνη, συνεπικουρούμενοι από την ουσιαστική συναίνεση της ΔΑΚΕ. Όπως έχει σήμερα η κατάσταση, δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
  • Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Κανένας «εκπρόσωπος» δεν θα λύσει τα προβλήματα για μας, χωρίς εμάς. Χρειάζεται να συσπειρωθούμε στην ΕΛΜΕΡ, να κινητοποιηθούμε, να διεκδικήσουμε συλλογικά. Εμείς, από την πλευρά μας, έναν τέτοιο συνδικαλισμό θέλουμε να υπηρετήσουμε γιατί μόνο ένας τέτοιος συνδικαλισμός μπορεί να βάλει φρένο στις πολιτικές που χτυπούν το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας.
  • Το επόμενο ΔΣ της ΕΛΜΕΡ πρέπει να καταβάλλει ακόμα περισσότερες προσπάθειες στην παραπάνω κατεύθυνση. Τη χρονιά που πέρασε η Ενωτική Αριστερή Συνεργασία, μέσα από τις γραμμές της ΕΛΜΕΡ και του Δ.Σ. συνέβαλε καθοριστικά: α) στην οργάνωση κινητοποιήσεων σε σχέση με τα προβλήματα των ταμείων μας και το ασφαλιστικό γενικότερα, β) στη συγκρότηση ενός σταθερού μετώπου με τους γονείς και τους μαθητές για το στεγαστικό πρόβλημα. Η κοινή αυτή προσπάθεια που συνεχίζεται φέρνει ήδη αποτελέσματα. γ) στον αποφασιστικό περιορισμό των κάθε είδους «πλαγίων» διαδικασιών σ' ότι αφορά τις υπηρεσιακές μεταβολές στο νομό μας. δ) στην έναρξη συζήτησης για το εξεταστικό και το περιεχόμενο των σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και για το ζήτημα της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεων της στους εργαζόμενους. ε) στη δημιουργία και ανάπτυξη της ζωντανής συλλογικότητας των καθηγητών του Ρεθύμνου μέσα από το Στέκι των καθηγητών.
    Η νέα κατάσταση δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις. Να συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις μας για το κτιριακό πρόβλημα, για τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα, για το δικαίωμα στη δουλειά των νέων συναδέλφων που τόσο κυνικά αμφισβητείται. Να καταβάλλουμε προσπάθειες για συντονισμό των κατά τόπους ΕΛΜΕ και των άλλων σωματείων, να ενώσουμε τις επιμέρους προσπάθειες για να είναι οι αγώνες μας αποτελεσματικοί.

Κανένας μόνος του, κανένας θεατής. Για να μην πληρώσουμε εμείς την κρίση τους!

Όλοι στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση της ΕΛΜΕΡ
την Πέμπτη 26/11/2009 στις 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου.

Υποψήφιοι για το Δ.Σ.

  1. Αντωνάκης Ζαχαρίας, Γυμνάσιο Συβρίτου
  2. Αδράμης Νίκος, 1ο ΕΠΑΛ
  3. Βασιλειάδης Παναγιώτης, Γυμνάσιο Ατσιπόπουλου
  4. Γεωργιάδου Γιούλη, Μουσικό Γυμνάσιο
  5. Γούλα Ελένη, Πειραματικό Λύκειο
  6. Ιωαννίδης Ανδρέας, Γυμνάσιο Περάματος
  7. Καλλέργης Μανόλης, Γυμνάσιο Ανωγείων
  8. Καρουζάκης Ευθύμης, 1ο ΕΠΑΛ
  9. Ντρέκη Δήμητρα, Λύκειο Σπηλίου
  10. Παγιαβλή Γιάννα, 2ο Λύκειο
  11. Παπαδοπούλου Παρασκευή, 3ο Γυμνάσιο
  12. Πετσαγγουράκης Βαγγέλης, ΕΕΕΕΚ
  13. Σουρουλής Χρήστος, ΕΠΑΛ Γαράζου
  14. Ταμπάλης Δημήτρης, Μουσικό Γυμνάσιο
  15. Χασάπη Σάσα, 1ο ΕΠΑΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: