Ο διάλογος για το σχολείο του μέλλοντος προχωρά…
Είναι γνωστό πόσο κρίσιμος είναι σήμερα για το σχολείο ο τομέας της τεχνολογίας και της πληροφορικής, τόσο για το παιδαγωγικό όσο και για το διοικητικό έργο των σχολικών μονάδων. Στην ίδια παραδοχή καταλήγουν και οι υπεύθυνοι κυβερνητικοί φορείς, με δηλώσεις για «την κοινωνία της πληροφορίας» και άλλα ηχηρά. Όμως τα έργα τους άλλα μαρτυρούν…
- Πρόσφατα μας ενημέρωσαν από τον Φορέα Υλοποίησης Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για την Περιφέρεια Κρήτης – τον φορέα δηλαδή του Πανεπιστημίου Κρήτης που είναι υπεύθυνος για την υποστήριξη των χρηστών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), ότι προχωρούν σε διακοπή της υπηρεσίας υποστήριξης. Ο λόγος είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη στο θέμα της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων που υποστηρίζουν το ΠΣΔ (πληρωμή των δεδουλευμένων του 2008 και εξασφάλιση της χρηματοδότησης για το 2009). Θεωρούμε απόλυτα δικαιολογημένη την απόφαση αυτή. Δεν υπάρχει καμία κρατική φροντίδα για την πλέον απαραίτητη υποδομή για την επικοινωνία και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και των εργαστηρίων πληροφορικής. Αφήνεται στο έλεός της, πιθανότατα για να αναλάβει κάποιος ιδιώτης;
- Η παραπάνω εξέλιξη, δυστυχώς, δεν μας εκπλήσσει. Είναι συνέχεια της ίδιας πολιτικής, «υποβαθμίζω το δημόσιο για να έρθει ο ιδιώτης να κερδοφορήσει». Είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα εργαστήρια πληροφορικής του νομού μας έχουν να δουν ευρώ εδώ και χρόνια, αναγκάζοντας έτσι τα σχολεία σε αναζήτηση άλλων πηγών χρηματοδότησης;
- Κρατική φροντίδα και παρέμβαση όμως υπάρχει για να προωθηθεί κάθε είδους επιχειρηματική παρέμβαση μέσα στα σχολεία. Ήδη «τρέχουν» δύο προγράμματα, το lysias.gr και το goneis.gr, όπου, καταστρατηγώντας τους γενικούς σκοπούς και στόχους της δημόσιας παιδείας, χρησιμοποιείται η δημόσια περιουσία και ο σχολικός εξοπλισμός για να διαφημίζονται και να προωθούνται δραστηριότητες επιχειρηματικών συγκροτημάτων τύπου Λαμπράκη, Βγενόπουλου, Microsoft κοκ.
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση πρέπει να σταματήσει. Η ιδιωτικοποίηση προχωράει καθημερινά αντί να θωρακιστεί το δημόσιο σχολείο. Το «tabula rasa» του νέου Υπουργού και ο περίφημος διάλογος αποδεικνύονται, μέσα από την καθημερινότητα, ότι είναι επικοινωνιακά τεχνάσματα και χειρισμοί. Οι πραγματικές επιδιώξεις του Υπουργείου, που είναι η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και η προώθηση του σχολείου της αγοράς δεν είναι διαπραγματεύσιμες. Ζητάμε το αυτονόητο:
- Άμεση χρηματοδότηση για τη λειτουργία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
- Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την αναβάθμιση του σχολικού τεχνολογικού εξοπλισμού (H/Y, projector, internet, εποπτικά μέσα κ.α.).
- Έξω οι χορηγοί και οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες από το δημόσιο σχολείο.
- Χορήγηση πιστοποίησης γνώσης Η/Υ στους απόφοιτους των Λυκείων. Όχι άλλα οικονομικά βάρη στην οικογένεια μέσω φροντιστηρίων Η/Υ, ECDL κοκ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου