Σαν εκπαιδευτικοί, μας αφορά κατ’ αρχήν το συμφέρον των μαθητών μας. Από τη σκοπιά αυτή θεωρούμε απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό, εν έτει 2008 να στοιβάζουμε τα παιδιά σε τμήματα 25-30 μαθητών. Το βαρύ αναλυτικό πρόγραμμα και η ατελείωτη ύλη που πρέπει, υποτίθεται, να αφομοιώσουν οι μαθητές στη διάρκεια του σχολικού έτους σε συνδυασμό με το μεγάλο πλήθος μαθητών ανά τμήμα δεν επιτρέπουν στον καθηγητή να ασχοληθεί με τις ανάγκες και τις ελλείψεις του κάθε παιδιού ξεχωριστά και πλήττει σοβαρά τη σχέση που θα έπρεπε να αναπτύσσεται μεταξύ διδασκομένων και διδασκόντων.
Σε πλήρη αντίθεση με το παιδαγωγικό έργο και τις μαθησιακές ανάγκες, το υπουργείο προωθεί τη δημιουργία τμημάτων με τον ανώτατο αριθμό μαθητών (30 μαθητές ανά τμήμα), όπως προκύπτει από την εγκύκλιο προγραμματισμού για το 2008-2009. Σε πανελλαδικό επίπεδο, ο υπολογισμός του εκπαιδευτικού προσωπικού γίνεται με βάση την παραπάνω αναλογία, και η κατάσταση επιδεινώνεται με τη μη ορθολογική κατανομή των εκπαιδευτικών διάφορων ειδικοτήτων ανά νομό.
Η προσπάθεια εφαρμογής της εγκυκλίου σε πολλές περιοχές της χώρας προκάλεσε τη δίκαιη αγανάκτηση και αντίδραση σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας και ειδικά των γονέων. Ειδικά στο Ρέθυμνο, τα μεγάλα τμήματα παρουσιάζονται σαν «αναγκαιότητα» λόγω του εκρηκτικού προβλήματος σχολικής στέγης (Θέλω να δημιουργήσω μικρότερα τμήματα, αλλά δεν έχω αίθουσες να τα στεγάσω…).
Η θέση μας δεν μπορεί να είναι άλλη από τον αγώνα για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει, εκτός των άλλων, δημιουργία μικρών τμημάτων έτσι ώστε το μάθημα να γίνεται σωστά και αποδοτικά και να μην εξαναγκάζονται οι μαθητές και οι γονείς τους να καταφεύγουν στη λύση του φροντιστηρίου (και μάλιστα από όλο και πιο μικρές ηλικίες). Απαιτούμε άμεση λύση του στεγαστικού προβλήματος και την έγκαιρη και πλήρη κάλυψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού. Η ενεργοποίηση και η συλλογική δράση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι ο μόνος δρόμος για πετύχουμε τις διεκδικήσεις μας. Στο αμέσως επόμενο διάστημα η ΕΛΜΕ θα πάρει πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου